Seniorijäsenyys/eläkkeelle

Tästä löydät tietoa, mitä sinun tulee tehdä kun jäät eläkkeelle ja mitkä jäsenedut säilyvät eläkkeelle jäännistä huolimatta.

Pysyvälle eläkkeelle jäädessäsi päättyy myös ammattiosastosi jäsenyys. Tämän jälkeen sinun on mahdollista siirtyä ns. seniorijäseneksi Tehyyn.

Senioriksi siirtyvä

• Eroa ammattiosastostasi (ilmoita milloin jäät eläkkeelle ja haluatko jatkaa seniorina)
  • Ilmoita eläkkeestä asiointipalvelun kautta
  • Ilmoita samalla, haluatko säilyttää oman ammatillisen jäsenjärjestön (esim. Suomen Bioanalyytikkoliitto) jäsenyyden
  • Palvelumaksu on 50 euroa vuodessa (vuosittainen lasku postitetaan sinulle keväisin) Huom. Jos teet satunnaisia keikkatöitä, muista katkaista jäsenmaksun perintä ilmoittamalla itse asiasta palkanlaskentaasi.

Seniorin jäsenedut

• Tehyn ottama ammatillinen vastuuvakuutus on voimassa tilapäisessä työ- tai virkasuhteessa (ei yrittäjillä eikä ammatinharjoittajilla)
  • Jäsenen ottamat vakuutukset pysyvät voimassa vakuutusehtojen mukaan
  • Tehy-lehti
  • Kalenteri (Huom! tilattava vuosittain omien jäsentietojen kautta)
  • Alennusta Tehyn lomakohteissa
  • Tehyn jäsenkortti

Huom. Jos jatkat tai aloitat työskentelyn yrittäjänä tai ammatinharjoittajana sinun on säilytettävä ammattiosaston jäsenyys. Tehyn vakuutusturva on voimassa yrittäjänä/ammatinharjoittajana vain ammattiosaston jäsenillä!